Wednesday 1 May 2013

Semakan Pemilih - SPR






:: SURUHANJAYA PILIHAN RAYA MALAYSIA ::
Sila Masukkan NOMBOR KAD PENGENALAN (tanpa "-" atau "space")
    





 MEDAN  KETERANGAN
 Kad Pengenalan  520703085901 / 4293271
 Nama  ELIAS BIN IDRIS
 Tahun Lahir  1952
 Jantina  L
 Lokaliti  068 / 36 / 04 / 010 - PARIT ROAD
 Daerah Mengundi  068 / 36 / 04 - BRUAS
 DUN  068 / 36 - PENGKALAN BAHARU
 Parlimen  068 - BERUAS
 Negeri  PERAK
 Pusat Mengundi  SEK. KEB. BERUAS
 Saluran  1
 Masa Mengundi  08.00 PAGI - 05.00 PTG
 No. Siri  189
 STATUS  -
Untuk sebarang maklumat, sila emel : info@spr.gov.my


Hakcipta Terpelihara 2008 © Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia
TEL : 03-8885 6500 | FAKS : 03-8888 9112


Ada pesanan Tuan Guru Dr Harun Din; "Kalau Allah nak bagi kita menang, Dia boleh memberinya dgn sekelip mata. Tapi saja Allah tangguhkàn nak uji istiqamah kita, kesabaran kita."

Ini adalah pengaturan Allah Yang Maha Esa, bukan pengaturan manusia di mana kita tidak kalah, cuma belum menang! Jika kita menganggap apa yang berlaku dalam PRU-13 itu sebagai satu kekalahan, usah dijadikan ia peluntur semangat untuk berputus asa daripada istiqamah dalam mujahadah.

Anggaplah kekalahan ini sebagai permulaan bagi kemenangan kita seterusnya. Dalam keadaan yang kritikal ini sewajarnya kita bersangka baiklah kepada Allah memandangkan Dia sedang mengaturkan sesuatu yang yang terlebih baik untuk masa depan. Jangan dijadikan ia peluntur lalu mundur memandangkan Allah sedang memantau, memerhati dan menguji sebelum memberi dengan berlebih lagi. Allah Bersama kita... Hasbunallah wa ni'mal wakiil.

 Dalil Hadis dari Nukman bin Basyir; ‘Suatu ketika kami sedang duduk-duduk di Masjid Nabawi dan Basyir itu seorang yang tidak banyak bercakap. Datanglah Abu Saklabah lalu berkata, "Wahai Basyir bin Saad, adakah kamu hafaz hadis Rasulullah tentang para pemerintah?" Huzaifah RA lalu segera menjawab, "Aku hafaz akan khutbah Rasulullah saw itu.” Maka duduklah Abu Saklabah Al Khusyna untuk mendengar hadis berkenaan. Maka kata Huzaifah r.a, Rasulullah saw telah bersabda, “Telah berlaku Zaman Kenabian ke atas kamu, maka berlakulah Zaman Kenabian sebagaimana yang Allah kehendaki.

Kemudian Allah mengangkat zaman itu seperti yang Dia kehendaki.” Kemudian belakulah zaman Kekhalifahan (Khulafaur Rasyidin) yang berjalan sepertimana Zaman Kenabian. Maka berlakulah zaman itu sebagaimana yang Allah kehendaki. Kemudian Allah mengangkatnya. Lalu berlakulah zaman pemerintahan yang menggigit (Zaman Fitnah - keamiran/beraja/zaman kesultanan ).

Berlakulah zaman itu seperti yang Allah kehendaki. Kemudian Allah mengangkatnya pula. Kemudian berlakulah zaman penindasan dan zaman penzaliman(zaman pemerintahan diktator dan demokrasi) dan berlakulah zaman itu seperti mana yang Allah kehendaki. Kemudian berlakulah pula zaman kekhalifahan (Imam Mahdi dan Nabi Isa as) yang berjalan di atas cara hidup Zaman Kenabian.” Kemudian Rasulullah SAW pun diam…. ~Hadis ini diriwayatkan oleh Imam Ahmad bin Hanbal di dalam kitabnya Musnad Al Imam Ahmad bin Hanbal, Juzuk 4, halaman 273. Juga terdapat dalam kitab As-Silsilatus Sahihah, Jilid 1,hadis nombor 5.]

Sumber dari: http://kiff-isme.blogspot.com/2013/05/pru13terimalah-ketentuannya.html

No comments:

Post a Comment